Kuba - Cestopisy

Hurá na Kubu

Jeďte tam -krásné moře,nádherná příroda,milí lidé a hlavně levný a výborný rum!

Hurá na Kubu!
Je nás šest.Někdo zamluvil letenku,druhý auto,další koupil průvodce/lonely planet/ a tak to začalo. 7.3.odlétáme směr Madrid a Havana.Přílet je večer,před letištěm přebíráme auto /Kia Carneval/ a jedeme směr Vedado-novější část Havany,kde spíme první noc.Ráno vyjíždíme směr-Soroa/krásná botanická zahrada/,ubytujeme se v soukromí a druhý den pokračujeme do Viňáles,prohlížíme mogoty/zvětralé váp.skály porostlé bujnou vegetací ,obdivujeme užasně červenou půdu/jako v Africe/,obcházíme tabáková políčka,nahlížíme do sušíren tabáku,místní domorodec nám trhá banány,tak mu na oplátku dáváme pivko.Pokračujeme na cayo jutias/ostrov spojený s pevninou hrází/,je však dost chladno tak se nekoupeme,ale sbíráme obrovské mušle,pozoruje, vyvrhlé medůzy /podobné mofrému igelitu-je to měchýřovka portugalská-prý dost žahavá.Vracíme se do Viňáles,kde se ubytujeme.Ráno odjíždíme zpět přes Havanu do Cienfuegos/cestou stávkuje autíčko-no nedivte se ,když do něj umělci natankují benzín místo nafty.V C ienfuegos trávíme 3 noci.Navštěvujeme noční bar,tanečky,ochutnáváme rumík.Využíváme toho,že moře je kousek,takže koupačka,plavání s delfíny,na ubytování se slaví 15tiny,jsme zváni, takže pokukujem.Další naše cesta vede do Trinidadu,kam přijíždíme pozdě odpoledne,rozdělujem se a někdo jde do města,my však vyrážíme na pláž /playa Ancon/jsme zde sami,moře nádherně teplé,korál.písek,pak zastávka u baru,focení západu slunce,neodolatelné mojito a pivo a jedem na večeři.Paní domácí nám připravila langusty,byly ňam,ňam.Večerní procházka po městě,hudba a rum.Ráno vyrážíme na dlouhou trasu do Santiaga de Cuba,kde přespíme a pokračujem do Baracoy,nejvýchodnější cíp Kuby.Zde zakotvil Kolumbus roku 1492,na náměstí v kostele je kříž,který zde vztyčil.Sháníme ubytování a zůstaneme zde 3 noci.Ráno výstup na stolovou horu,/je šílené vedro/,normální lidi by vyrazili ráno brzo,my až v půl 10,po výstupu,osvěžující koupel v řece kam nás zavedl místní průvodce.Odpoledne koupačka,rum v baru a tak se to opakuje dost často,pečou zde výborné čerstvě ulovené ryby.Baracou opouštíme,pokračujeme do Gibary/rybář.vesnice/ se zastávkou na rychlou koupačku v Guardalavace.Z Gibary jedeme do Moronu,kde spíme 2 noci,večer rumík/už jsme zmlsaní a pijem 7letý/.Ráno celodenní výlet na cayo Guillermo/přes cayo coco/ostrov spojený 26kmdlouhou hrází.Jedeme prý na nejhezčí pláž na Kubě——— amusím říct,že to stojí za to!Nádhera,tyrkysové moře,žádný hotel,bar s rumíkem,pečené krevety,langusty,pod vodou hvězdice,všude mušličky,mušle.Návrat na ubytování a pak už návrat do Havany ,kde přespíme 1noc v hotelu.Večer samozřejmě,bar,hudba,rumík.Ráno procházíme starou Havanu,nábřeží,nakupujeme suvenýry na tržišti,bereme si zavazadla v hotelu o odjíždíme taxíkem na letiště.V pulnoci odlétáme zpět do Madridu a Prahy.Jeďte,jeďte,Kuba je nádherná.